Våre arrangementer

Vi har en lang rekke arrangementer i løpet av skoleåret - her er litt info om noen av de største arrangementene våre.

IMG_9346_edited.jpg

Kick-off

På starten av skoleåret står Jussforeingen klar med åpne armer for å ønske de nye studentene velkommen! Den første uken arrangeres det både volleyball, grilling quiz m.m

Julebord

Hvert år arrangerer sosialstyret et julebord for alle jussforeningens medlemmer. Studenter på tvers av klasse samles for å spise et godt julemåltid, som etterfølges av en god fest. Julebordet har tidligere vært arrangert på Brenneriet restaurant og utested, der vi blant annet har fått innslag av stand up komiker som underholdning under middagen. I tillegg holder noen studenter taler for resten av gjestene.

Jussforeningslekene

JFL er årets høydepunkt! Her pakker vi bag og skiposer, og vender nesa mot Hemsedal for flere dager med lag-konkurranser og moro, før det kåres et vinnerlag av den ettertraktede vandrepokalen!​

JFL 2023 arrangeres 17. - 19. april, og blir nok en gang en heidundrendes tur! Det blir konkurranser, leker og gode muligheter til å bli enda bedre kjent med dine studiekamerater. Dette er også en gylden mulighet til å bli kjent på tvers av kullene!

JFL 2022

Sommerfesten

For å avslutte et hardt skoleår der mye tid har gått til lesesalen, arrangerer sosialstyret en sommerfest for alle medlemmer av jussforeningen. Spesielt er dette en feiring for tredjeklassingene som er ferdig med bachelor og skal forlate Lillehammer for aller siste gang. Vi har brukt å holde sommerfesten på Nikkers, der det serveres middag til gjestene. Utover kvelden er det utdeling av årets kåringer, og deretter holdes det taler.

Sommerfest JF
IMG_4625.JPG
IMG_4695.jpg

Prosedyrekonkurranse

Hvert år arrangerer Jussforeningen sitt fagstyre prosedyrekonkurranse sammen med vår hovedsponsor Advokatfirmaet Thallaug. Her er det flere lag, der hvert lag har hver sin mentor fra Thallaug. I fjor (2022) ble det prosedert i Kontraktsrett I (avtalerett) og i år skal det prosederes i Tingsrett (en del av privatrett II). Her vil det være muligheter for gode og svært arbeidslivsrelevante erfaringer.

Informasjon om prosedyrekonkurransen i 2023 finner du i dette dokumentet:

Utenlandstur

Høsten 2022 fikk fagstyret endelig arrangert utenlandstur igjen, og valget falt denne gangen på Brüssel! I Brüssel fikk studentene besøke EU-parlamentet, NATOs hovedkvarter og mye mer. Dette er en årlig tur, som i utgangspunktet er forbeholdt 3. årsstudenter (fra 2024 forbeholdt 2. årsstudenter) grunnet turens relevans for faget NIRI.

-

Turen går ulike steder hvert år, og har tidligere blitt arrangert til Brüssel, Strasbourg og Haag.

315096307_460761392856871_4339736451069599747_n.jpg
redigert bilde til nettside_edited.jpg

17. mai

Årets beste dag blir enda bedre når man kan samle hele studiet for en skikkelig feiring! I 2022 feiret over hundre jusstudenter 17. mai på Nikkers` uteservering. Sosialstyret stilte med en morsom quiz mens studentene nøt solen og en kald is. Dette er en kjempefin tradisjon på studiet, da det er en god mulighet for alle å bli bedre kjent på tvers av klassene.