Jussforeningens

FAGSTYRET

Jussforeningen sitt fagstyre har som oppgave å hjelpe til med det faglige inputtet i hverdagen på Lillehammer. Med både gjesteforelesninger, manduksjoner, prosedyrekonkuranse, fagtur til Oslo, utenlandsturer og a-besvarelseshefte jobber fagstyret aktivt for å gi studentene i jussforeningen både kunnskap og sosiale læringsmetoder

Gjesteforelesninger

Fagstyret arrangerer fem gjesteforelesninger hvert semester i de ulike juridiske emne. Disse blir normalt avholdt på skolens lokaler.

IMG_4625.JPG

Prosedyrekonkuranse

Fagstyret arrangerer årlig prosedyrekonkuransen på våren. Her blir studentene  nøye veiledet av mentorer fra advokatfirmaet Thallaug. Prosedyrekonkuransen er med å gi praksis erfaring, ikke minst får studentene kjent på advokathverdagen. Studentene prosederer i tingretten forran tingrettdommerene som også er med på å gi veiledning og tips!

Dette er en god måte å utvikle seg selv på å få en unik erfaring med seg inn i arbeidslivet!

Utenlandstur

Det er fagstyrer som arrangerer utenlandstur til Jussforeningen. Her reiser studentene sammen til en by i Europa.

Høsten 2023 gikk reisen til Brüssel, med besøk hos både Nato og EU

Turen går ulike steder hvert år, og har tidligere blitt arrangert til Brüssel, Strasbourg og Haag.

315080583_633198981617215_7532274293667830863_n.jpg