Ny student ved HiNN?

IMG_0219_edited.jpg
878b419ef45e419bba087a2479c58e8a_edited_
Vi i Jussforeningen gleder oss til å ta deg i mot!
Under finner du diverse nyttig informasjon om studiestart

INNstart for bachelor i rettsvitenskap

Kontaktinformasjon:

Studieprogramansvarlig Marion Hirst, marion.hirst@inn.no

Studieveileder Jens Henrik Haugen. Jens.haugen@inn.no
INN mandag.png
INN tirsdaf.png
INN onsdag.png

Grilling og quiz med Jussforeningen

Grilling 14. august

Jussforeningen inviterer alle jusstudenter ved HiNN til grilling mandag 14. august klokken 18.00 på Strandpromenaden. Vi stiller med pølser og grill, ta med drikke selv!

Quiz 15. august

Tirsdag 15. august er det duket for quiz på Brenneriet klokken 1930. Baren er åpen slik at det er mulighet til å kjøpe seg noe før quizen begynner!
Vi gleder oss og håper å se så mange som mulig av dere der!

Tips og triks til nye studenter!

Som ny student kan studieoppstart være en krevende tid. Under følger diverse tips og triks som kan være nyttig for å gjøre denne tiden enklere!

Hjelpsomme apper

mazemap-logo-boxed-normal-transparent.png
MazeMap gjør det enkelt å finne frem til ulike forelesningssaler, grupperom etc. på campus
unnamed.png
Entur er den primære appen for kollektivtrafikk på Lillehammer
unnamed (1).png
Gjennom Mattilbud får du tilgang til tilbudsaviser til en rekke matbutikker slik som Rema 1000, Kiwi og Coop. En enkel måte å gjøre mathandling billigere på!
toogood.png
TooGoodToGo er en app hvor du kan kjøpe overskuddsmat for en billig penge. Godt for lommeboka og bra for miljøet!

Andre nyttige tips

1. Bli med på sosiale arrangementer!
Å etablere vennskap og nettverk er en viktig ressurs for både sosial og faglig trivsel under studietiden. Vær deg selv og møt alle medstudenter med et åpent sinn!

2. Lag deg en god og realistisk leseplan.
Det kan være overveldende å strukturere pensum på en effektiv måte. Et nyttig tips er å få oversikt over de store linjene i pensum og deretter lage en god oversikt over ukentlige gjøremål. Husk at gjøremålene må være realistiske slik at de ikke blir demotiverende.

3. Les og diskuter med andre medstudenter.
I sammenheng med de to øvrige tipsene er det lurt samrå seg med andre medstudenter i lesingen. Diskusjoner om relevant pensum eller samarbeid med oppgaver er svært nyttig og bidrar til en godt faglig miljø. Husk at man lærer best av å lære andre, så ikke nøl med å dele kunnskap!

4. Engasjer deg i Jussforeningen.
Som styremedlem i Jussforeningen har du mulighet til å forme og å utvikle studielivet her på Lillehammer. Et verv gir deg både et større sosialt nettverk, tilhørighet og morsomme utfordringer!